اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات ETERNITY

       
 

                   

 
archive e-mail
   
 
November 09, 2007

احتمالن زمانی که موج Global Warming شروع شده‌بود رو یادتون هست . فکر کنم بعد از جایزه‌بردن فیلم ال‌گور در اسکار بود٬ همنو موقع‌ها خیلی از برندهای مختلف مثل بنتون ( که همیشه در این کارها پیش قدمِ) تبلیغاتشون رو اختصاص دادن به این موضوع و بعدتر هم که موج همه‌گیر شد و کنسرت‌های خیر‌خواهانه خواننده‌ها که سال گذشته برای کمک به افریقایی‌ها برگزار شده‌بود امسال در مورد تذکر و اگاهی دادن مردم به گرم شدن زمین بود .
همون موقع‌ها ( البته قبل از کنسرت‌ها و اواخر ماه ژانویه ) DIESEL هم تبلیغات جدید خودش رو به این موضوع اختصاص داد و شعارش هم GLOBAL WARMIN READY گذاشته‌بود ٬ البته روی همین شعارش هم بخث زیاده و خیلی‌ها همین شعار هم خیلی لوکس‌تر از اگاهی مردم برای یک فاجعه می‌دونن .
به‌هرحال چیزی که یه‌جورایی رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها و مخصوصن رقبای دیزل رو ترکوند فقط به همین شعار ختم نمی‌شد بلکه تبلیغات چاپ شدش در مجله‌ها بود .
در تبلیغ‌ها کاملن لباس‌های بهار-تابستون دیزل تبلیغ شده‌بود و واقعن در نظر اول هم به اون لوگوی GLOBAL WARMIN READY و اصل تبلیغ به چشم نمی‌اومد .
موضوع تبلیغ‌ها بیشتر این شکلی بود :

- اول احتمالن جذب لباس‌ها و تیپِ دختر و پسر می‌شید و بعد با دقت نمای پشتشون که نیویورک در حال غرق شدن هست می‌بینید .



- ریو دو ژانیرو هم داره غرق می‌شه!

- دشت شن دیوار چین رو فراگرفته!





- پرنده‌های استوایی در St Mark’s Square ونیز


- یخ‌های قطب شمال اب شده و زندگی پنگوئن‌ها به خطر افتاده !!!


از این‌ها که بگذریم دیزل ده راه‌حل هم برای جلوگیزی از گرم شدن زمین داده بود :
چگونه جبران کنیم در حالی که زندگی باشکوهمون تغییری نکنه!
چندتا از راه‌حل های دیزل :
- سکس خودمون رو بیشتر کنیم و سیستم های گرمایی رو کمتر کنیم !- پیاده به خرید بریم- چراغ ها را خاموش کنیم- خونه رو با شلوار جین های کهنه عایق کنیم- استیک را در رستوران ها بخوریم ( تا از فریزر استفاده نکنیم )
خوب همه‌ی این‌ها یه حالت مسخره‌بازی داشت و خیلی از منتقدین رو شاکی کرد .
یکی از کسانی که خیلی قاطی کرده سر این ماجرا Mel Young نویسنده مجله انگلیسیِ new consume هست . مِل البته حرف اشتباهی هم نمی‌زنه :

« پیام دیزل کاملن واضحه ٬ ممکنه گرم‌شدن زمین در نزدیکی ما باشه ولی می‌شه بی‌خیالش شد و به راحتی باهاش کنار اومد گورِ بابای ایندگان ٬ فعلن برید و محصولات دیزل رو بخرید...تبلیغات دیزل توهین‌امیزه ٬ مصیبت‌ها و فاجعه‌های انسانی چیز شیک و بامزه‌ای نیست ... »مِل تا جایی پیش رفت که پیشنهاد داد مردم ٬ محصولات دیزل را تحریم کنند .
و این ماجراها زیرِ سرِ کمپانی MARCEL PARIS بوده که بیشترِ تبلیغات دیزل دست این کمپانیست عکاس ان‌ها هم Terry Richardson هست . ولی به جز این‌که این تبلیغات دیزل رو مطر‌حتر از گذشته‌اش کرد جایزه شیر نقره‌ای Cannes International Advertising Festival 2007 رو هم به‌دست اورد .


- به نظر من تبلیغات دیزل واقعن فکرِ بزرگی پشتش بوده ٬ دیزل با این‌که اصل اول شیک و باکلاس بودن تبلیغات رو رعایت کرده و به شدت داره برای برندِ خودش هم تبلیغ می‌کنه اومده خیلی اروم و مودبانه مشکلِ بزرگی رو هم مطرح کرده ٬ مشکلی که دیزل هیچ وظیفه‌ای در مقابلش نداره .

Labels: , ,

11/09/2007 01:34:00 PM ;
1; Comments:
At 2:46 AM , Anonymous Anonymous said...

سامي عالي بود ... كلي كيف كردم البته اينم بگم كه اينا همه سوژه اس كه بابا بيايد ديزل بخريد اما حالا يكم وجدانم چاشنيشه

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Back to Home page

 

© All Rights Reserved | Graphic by Sam Esmaelian | Designed By Miad Bigdeli