اعتراض به تخلفات آشکار در انتخابات ETERNITY

       
 

                   

 
archive e-mail
   
 
December 03, 2003
بحث ابتذال چند وقتيه که خيلي وبلاگها و مجله ها و دوستان دور و نزديک!‌ در موردش نظريه ميدن و صحبت ميکنن!
ديروز تو شرق يه مصاحبه با ايرج قادري بود که يه قسمتي هم در مورد ابتذال داشت برام جالب بود که نحوه ي فرار قادري از ابتذال مثل توجيه بعضي از دوستان در مورد همين موضوع بود!
خودتون بخونيد!

فقط يه چيزي جاهايي که پررنگه يا شبيه به جملات دوستان اينترنتي هست و يا بعضي هاش واقعا خنده داره!
• عده اي شما را در سينما به ابتذال متهم مي كنند و معتقدند كه فيلم هايتان سطح سليقه عمومي را پايين مي آورد. به نظر خود شما ابتذال در سينما چه تعريفي دارد؟

من با واژه هايي مثل ابتذال و سطح سليقه مردم را پايين آوردن و غيره نمي توانم كنار بيايم. اين حرف ها يعني چه؟ فيلم هاي من كه درباره انسانيت و درستي است مبتذل هست اما فيلم هايي امثال... كه با قابلمه مي زند توي سر آن يكي بعد اين حركت سبب مي شود كه فرد كتك خورده تغيير كند و فكر همه را بخواند سطح سليقه مردم را بالا مي كشد.

• مطمئنا درباره آن فيلمي كه مد نظر شما است هيچ كس نگفت يا ننوشت كه سطح سليقه مردم را بالا مي برد. آن فيلم هم در نوع خود مورد نكوهش منتقدان قرار گرفت.

بله شما درست مي گوييد. اما به سيلوستر استالونه هم تمشك زرين مي دهند ولي استالونه ككش هم نمي گزد. چون 20 ميليون دلار دستمزدش را مي گيرد. ليموزينش را هم سوار مي شود و اصلا به اين مطالب يا تمشك ها توجهي ندارد. اگر تمام آثار مرا مرور كرده باشيد متوجه مي شويد حتي در فيلم هايي كه از نظر منتقدين ضعيف يا مبتذل ارزيابي شده چند سكانس محترم وجود دارد كه مي شود درباره آن بحث كرد.

اما من مي شناسم كساني را كه حتي بلد نيستند جاي دوربين را سر صحنه تنظيم كنند. من خوشحالم كه اثر من وقتي در سينماها نمايش پيدا مي كند حداقل كسي خوابش نمي گيرد.


• منظور شما از آثاري كه تماشاگر هنگام ديدن آن خوابش مي گيرد چيست؟

من قصدم با گفتن اين جمله اين بود كه بگويم اين طور نيست كه آثاري كه در جشنواره هاي جهاني جايزه مي گيرند سطح اش بالا است و آثار من سليقه مردم را تنزل مي دهد. سينما براي مردم ساخته مي شود و فيلمي كه در آن نمايش پيدا مي كند بايد حد و وزنش به اندازه اي باشد كه زير آن له نشود. آن را هضم كند. وگرنه فيلمي كه اين مردم آن را درك نكنند و فقط براي پز روشنفكري بروند آن را ببينند چه فايده اي دارد. من به كاري كه مي كنم اعتقاد دارم و با جسارت مي گويم كه به هيچ وجه مبتذل ساز نيستم.

12/03/2003 10:44:00 AM ;
0; Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

Back to Home page

 

© All Rights Reserved | Graphic by Sam Esmaelian | Designed By Miad Bigdeli